دانشگاه علوم پزشكي قم همزمان با استان شدن قم در سال 1375 و با ارتقاي شبكه بهداشت و درمان قم كه تا آن زمان، به عنوان يكي از مراكز تابعه دانشگاه علوم پزشكي تهران فعاليت ميكرد و متولي امور بهداشتي و درماني قم بود، به عنوان دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم شكل گرفت. همزمان، موافقت اصولي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با ايجاد دانشكدههاي پرستاري و بهداشت اعلام گرديد، تا اينكه در سال 1376 با پذيرش دانشجو در رشته كارشناسي پرستاري، فعاليت آموزشي دانشكده رسماً آغاز شد. پس از آن، در سال 1377، شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي با پذيرش دانشجو در رشته كارداني بهداشت محيط موافقت نمود و نخستين گروه از اين دانشجويان در بهمنماه 1378 مشغول به تحصيل شدند. مرحله بعد، آموزشي شدن شش بيمارستان تابعه دانشكده، شامل بيمارستانهاي حضرت زهرا (س)، كامكار عربنيا، نكويي هدايتي، كودكان فاطمي سهاميه و ايزدي، حضرت معصومه و تبديل آنها به مراكز آموزشي درماني بود كه در سال 1379به تصويب وزارت متبوع رسيد. سپس، پذيرش دانشجو در رشتههاي كارداني اتاق عمل و كارداني بهداشت حرفهاي در سال 1381 مورد موافقت شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي قرار گرفت.
رياست دانشگاه
دفتر رياست
هيات امناء
بازديدکنندگان اين صفحه: | 431 |
---|---|
بازديدکنندگان امروز: | 409 |
کل بازديدکنندگان: | 1486631 |
بازديدکنندگان آنلاين: | 1 |
زمان بارگزاري صفحه: | 1.3380 ثانيه |
|
برنامه ریزی در جهت ارتقای کیفیت آموزش بیمارستان
ü فراهم نمودن زمینه های لازم جهت همکاری آموزشی –پژوهشی اعضای هیئت علمی , دانشجویان و پرسنل درمانی علاقه مند به حیطه های آموزشی و پژوهشی
برنامه ریزی و نظارت بر فضاهای در حال ساخت بیمارستان جهت افزایش سرانه آموزشی بیمارستان
برنامه ریزی کنفرانس های هفتگی منظم با محوریت موضوعات بالینی جهت دانشجویان
برنامه ریزی کنفرانس هفتگی با محوریت اپیدمی بیمار ها
پایش مستمر عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشی و برنامه ریزی در جهت ارتقای کیفیت آموزشی
برنامه ریزی در جهت ارتقاء توانمندسازی اساتید آموزشی بیمارستان در حیطه آموزش بالینی
نظارت بر اجرای انجام برنامهها و مقررات آموزشی در بخشهای بالینی و درمانگاهها و تسهیل امور آموزشی
ارتباط مستقیم با اساتید آموزشی و فراگیران و تلاش در جهت رفع مشکلات آموزشی آنها
تلاش در جهت بهبود و ارتقای امکانات رفاهی اساتید
تلاش در جهت بهبود و ارتقای امکانات رفاهی دانشجویان
نظارت بر برنامه های مرتبط با دانشجویان از قبیل برگزاری کلاس های آموزشی ، وضعیت ایمنی، معرفی به بخش ها
هدایت و نظارت بر فعالیت واحد توسعه آموزش بالینی
تشکیل کمیتههای آموزشی بیمارستان با مدیریت اعضای هیئت علمی
نظارت بر اداره کمیتههای آموزشی بیمارستان که توسط اعضای هیئت علمی گروه های بالینی سرپرستی می شوند
برنامه ریزی جهت ارتقا کیفیت فضاهای آموزشی موجود و افزایش فضاهای آموزشی بیمارستان
نظارت بر اجرای اخلاق پزشکی توسط دانشجویان
|