به مناسبت روز جهانی بهداشت دست (5 may) جشنواره و کلاس آموزشی بهداشت دست با شعار پوشیدن دستکش جایگزین بهداشت دست نمی شود. با همکاری واحدهای کنترل عفونت، آموزش، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و آموزش و ارتقای سلامت در مرکز اجتماعات بیمارستان برگزار گردید. همچنین از قهرمانان بهداشت دست تقدیر و تشکر بعمل آمد.
باستناد ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و ماده 7 آیین نامه اجرایی آن و با عنایت به بازدیدهای انجام شده از بیمارستان و بررسی مستندات و فعالیت های صورت گرفته بعنوان امکنه عمومی بدون دخانیات به مدت یکسال تعیین گردید.
با توجه به موضوع اعتبار بخشی بیمارستان واهمیت ایمنی بیمار، این خبرنامه می تواند با استفاده از نظرات ارزشمند اساتید، همکاران وکارشناسان محترم در انتقال مطالب آموزشی ، درس گیری از تجربه ها وانتقال اطلاعات در راستای افزایش ایمنی کارکنان وبیماران ورضایت مندی گیرندگان خدمت نقش ویژه ای داشته باشد. ایمنی بیمار، شاخهای از مراقبتهای سلامت است که با شدت یافتن پیچیدگی مراقبتهای سلامت و افزایش آسیبهای وارده به بیمار در مراکز سلامت، ظهور کرد. وقتی در مورد ایمنی بیمار صحبت میکنیم، در واقع در مورد چگونگی محافظت بیمارستانها و سایر سازمانهای مراقبتهای سلامت از بیماران خود در برابر خطاها، صدمات، حوادث و عفونتها صحبت مینماییم وایمنی بیمار، اصلیترین اولویت اکثر بیمارستانها در سرتاسر دنیا میباشد. در این بین، بیمارستانهایی که دارای یک رهبر قوی و یک تیم منسجمی که به خوبی با همدیگر همکاری میکنند، هستند، بهتر میتوانند ایمنی بیماران را تضمین نمایند.
یکی از علل عمده صدمه به بیماران به هنگام ارائه خدمات درمانی، وقایع مربوط به داروها هستند. خطاهای دارویی به هنگام تهیه، توزیع و دادن دارو به بیمار و پایش آن رخ می دهند بنابراین میزان بروز خطا به هنگام تجویز دارو و دادن آن به بیمار شایعتر برآورد می گردد. لذا با توجه به خطاهای دارویی گزارش شده در سال 1403 در این مرکز درمانی که حدود 38% از کل خطاها را به خود اختصاص داده است کتابچه موجود جهت آشنایی با خطاهای دارویی و درس آموزی از تجربیات سایر همکاران جهت پیشگیری از وقوعآن تهیه و در اختیار همکاران قرار گرفته است.
با توجه به موضوع اعتبار بخشی بیمارستان واهمیت ایمنی بیمار، این خبرنامه می تواند با استفاده از نظرات ارزشمند اساتید، همکاران وکارشناسان محترم در انتقال مطالب آموزشی ، درس گیری از تجربه ها وانتقال اطلاعات در راستای افزایش ایمنی کارکنان وبیماران ورضایت مندی گیرندگان خدمت نقش ویژه ای داشته باشد. ایمنی بیمار، شاخهای از مراقبتهای سلامت است که با شدت یافتن پیچیدگی مراقبتهای سلامت و افزایش آسیبهای وارده به بیمار در مراکز سلامت، ظهور کرد. وقتی در مورد ایمنی بیمار صحبت میکنیم، در واقع در مورد چگونگی محافظت بیمارستانها و سایر سازمانهای مراقبتهای سلامت از بیماران خود در برابر خطاها، صدمات، حوادث و عفونتها صحبت مینماییم وایمنی بیمار، اصلیترین اولویت اکثر بیمارستانها در سرتاسر دنیا میباشد. در این بین، بیمارستانهایی که دارای یک رهبر قوی و یک تیم منسجمی که به خوبی با همدیگر همکاری میکنند، هستند، بهتر میتوانند ایمنی بیماران را تضمین نمایند.
زینب کبرا (س)، شیرزن صحرای کربلا است، زنی که توانست پیام آزادگی و شهامت عاشوراییان را به شیواترین شکل به گوش مردمان برساند. به جز این او از بازماندگان حادثۀ جانسوز عاشورا به نیکویی پرستاری کرد به طوری که او را «بزرگ پرستار همیشۀ تاریخ» نامیدند. پنجم جمادیالاولی روز تولد اوست. زنی که با دستان نوازشگر و قلب مهربان خود، درد بیماران را تسکین میداد. زینب(س) پس از گذشتن از دریای خونین کربلا استوار ایستاد، بیماران را تیمار کرد، با صدایی رسا سخن گفت و نماد رشادت و حقطلبی شد. روز پرستار زمانی برای ارجنهادن به این خصایص نایاب او و گرامیداشت زحمات پرستارانی است که تجسم استواریاند.
به گفتهی سازمان جهانی بهداشت، ایمنی بیمار، عبارت است از پیشگیری یا کاهش احتمال بروز آسیبها و صدمات مرتبط با مراقبتهای سلامت، به کمترین حد قابل قبول.
نظر دهید